maandag 16 september 2013

Perry, Crystal River en Clearwater... 13, 14 en 15 september

Zo, nu maar eens even verder met het blog. Het internet was de laatste dagen niet iets om over naar huis te schrijven.  Nu hebben we een goede verbinding dus als het goed is moet het allemaal gaan lukken.  Vanuit Panama City zijn we naar Perry gereden. Niet zo'n spectaculair plaatsje maar we moesten toch ergens in het binnenland overnachten en dit was een van de beste opties. We hebben overnacht in Econolog Inn in Perry. Aardige mensen alleen het hotel was niet bijzonder. Oud, beetje slecht onderhouden. Het bed was wel goed. Toen we 's ochtends naar het ontbijt gingen begon het al goed; de koffie was op. Er was ook een duits stel van onze leeftijd die ook tot die conclusie waren gekomen.  Toen de dame, die het onbijt verzorgde eraan kwam, ging ze meteen nieuwe koffie zetten. Ondertussen deed ik een broodje in de toaster. Ries besloot maar vast een wafel in het ijzer te maken en de Duitse meneer deed ook nog even een broodje in de toaster.  Pats!! De stoppen erdoor!! Dat kon het dus allemaal niet aan. Weer doorgegeven dat de stroom er af was. Even later weer hetzelfde, ondanks dat het wafelijzer nu uit was. Toen kwam de hotelmanager eraan met een stekkerdoos die op een andere groep zat. He he, de koffie kon weer doorpruttelen. Nou, dan beginnen met het ontbijt.. dachten we... messen waren op! Oeps... juffrouw van het ontbijt kwam er later met messen aan van de manager zelf denk ik. We hadden nu in elk geval roestvrij stalen messen ipv plastic, haha. De duitse man wilde vervolgens boter pakken... was ook op! In plaats daarvan kreeg hij een flesje met vloeibaar boter in de handen gedrukt, wat qua uiterlijk er wel uitzag als een flesje zonnebrandcrème.  We hadden er allemaal ontzettend veel plezier aan. Ondertussen hadden het Duitse stel en wij een geanimeerd gesprek over van alles en nogwat. Later kwam er nog een roemeens meisje/ vrouw binnen waar Ries en ik ook  weer een leuk gesprek mee hebben gehad. Zij gaf ons goede tips waar we naar toe konden gaan op weg naar Crystal River. Al met al hebben we ondanks het niet zo goede ontbijt de hele vakantie nog niet zo'n leuk begin van de ochtend gehad.
Eindelijk onderweg naar Crystal River zijn we op advies van de Roemeense naar het " Rainbow Springs Statepark" gereden. En het was prachtig! Ontzettend helder water, mooie watervalletjes, een prachtig blauwe rivier waar je kon zwemmen en kajakken. Het was dat we onze zwemspullen niet voor het grijpen hadden en je je daar niet kon omkleden. Anders was ik graag het water in gegaan. En met Richard gaan kajakken. Ik ben wel even met de blote voeten in het water gaan staan en dat was heerlijk verfrissend. Verder was het ontzettend benauwd in het park. Ik werd er raar van dus zijn we spijtig genoeg redelijk snel weer vertrokken. We kwamen een half uur later aan in Crystal River. Het hotel was hier beter en het ontbijt ook. Maar niet zo gezellig haha.
Richard zag op de navigatie dat er in de buurt nog een klein stukje strand moest zijn. We wilden graag de zonsondergang op de foto zetten dus zijn we, na gegeten te hebben die kant op gereden. Het was toch nog wel een eindje rijden maar het was het dubbel en dwars waard! We kwamen bij een prachtig strandje waar nog een stuk of wat mensen aan het barbecuen en zwemmen waren. We liepen door het zand. Waar het zand wat nat was waren allemaal hoopjes kruimelig opgedroogd zand. We keken eens goed en toen zag ik het plotseling krioelen van kleine minikreeftjes die zich aan het ingraven waren. Heel interessant maar ik maakte me snel uit de voeten. Terwijl Richard natuurlijk heel kalm alles bleef filmen. We zijn toen door een klein soort van oerwoud naar de pier gelopen, want de zon ging bijna onder! En het was zo mooi! Op de pier nog met een paar locals gepraat. Ook weer erg leuke mensen, iedereen hier is zo vriendelijk en behulpzaam. Echter er is iets wat ze steeds aan ons vragen: " ARE YOU FROM GERMANY??  No, where from HOLLAND!!
Ik heb afgelopen nacht ontzettend goed geslapen.  Ik was gisteravond zo moe dat ik Richard niet onder de douche heb horen komen en ik sliep al toen hij in bed kwam. En dat gebeurt haast nooit! Na een verkwikkende nachtrust zijn we vanmorgen na ons vroege ontbijt naar Clearwater gereden. Waar we nu dus zijn. Ook vandaag zijn we via een mooiere weg naar Clearwater gereden en onderweg nog naar een eilandje geweest waarvan we eerst dachten dat het Honymoon Island was maar waarschijnlijk toch iets anders bleek te zijn. We hebben op de valreep nog even een Mall bezocht. Het was echter al 17.00 uur en de Mall ging om 18.00 uur sluiten.  Toen nog even langs de Walmart. Daar o.a. chickenwings gekocht en die net lekker opgepeuzeld. Vanmiddag hadden we al warm gegeten bij Ihop. Richard heeft net lekker koffie gezet. En nu is jet het al weer 21.40 uur. Met een goed uur doe ik mijn luiken weer dicht. Ik denk dat we hier morgen nog blijven. En dan voor de laatste 3 nachten in ons appartement in India n Shores. Tja.....en dan is de koek weer op....en de kilo's erbij, haha...........


4 opmerkingen:

koetje zei

Weer genoten van je verhaal hoor, en jullie zijn al lekker bruin. Wat een mooie foto's, wordt er jaloers van haha, nee hoor grapje.
Geniet nog ff heerlijk de laatste dagen.
Xxx

Unknown zei

Leuk verhaal, je kunt goed lezen dat je geniet. Veel plezier nog de laatste dagen.
Liefs xxx

Unknown zei

Leuk verhaal, je kunt goed lezen dat je geniet. Veel plezier nog de laatste dagen.
Liefs xxx

Gerrie Ter Harmsel zei

Leuk verslag Lenie, soms zo mooi omschreven dat het net is of ik erbij ben.