vrijdag 6 september 2013

Kennedy Space Center (5 september)

Wat heb ik ontzettend lekker geslapen! Ries is wel een paar keer wakker geweest maar ik 1x en toen moest ik natuurlijk even plassen. Toen om half 8 de wekker afliep waren we fris en fruitig en om goed half 9 hebben we best wel een lekker ontbijt genuttigd bij ons "Best Western" hotel. Om half 10 zaten we in onze mooie Mazda 3 compact car en zijn richting Kennedy Space Center gereden. Eerst nog even in Titusville een hotel geboekt namelijk " Ramada inn en suites Kennedy space center". Tot nu toe niet zo'n goede keus; het ruikt muf en als je net de hotelkamer binnen komt stinkt het zelfs. Wilden er eerst wat van zeggen maar ach, het is maar 1 nachtje. Verder is Wifi verschrikkelijk! Jullie willen niet weten hoe lang ik al bezig ben met dit en het vorige bericht!
Maar goed, verder over ons bezoek aan KSC. Natuurlijk waren we hier 3 jaar geleden ook geweest. Maar deze keer vonden we het allebei nog leuker.  En dat kwam omdat nu de echte spaceshuttle "Atlantis" daar hing! Zoals de Amerikanen dit presenteerden; ; In  1 woord GEWELDIG!  Ik ben normaal niet zo van de spaceshuttles enzo. Vind het wel leuk maar niet zoals Richard. Maar voordat je de Atlantis zag kwam je eerst in een ruimte waar je een korte film zag hoe de spaceshuttle ontwikkeld is en wat er allemaal aan vooraf is gegaan. Daarna moest iedereen een andere ruimte inlopen. Daar leek het alsof je naar een lancering stond te kijken,  inclusief al het lawaai. Je ziet de Atlantis de lucht in gaan en op een zeker ogenblik zie je door een glazen wand de Atlantis staan die zoals de Amerikanen zo mooi weten te vertellen " Back at home" is. Door de indrukwekkende muziek, het mooie verhaal en de beelden en op het laatst het openen van de deuren om de "Atlantis" in volle glorie te zien, springen de tranen me in de ogen en moet ik hevig slikken. Ook Ries is ontroerd.  Even later loopt hij met een verrukt gezicht foto's te nemen van de shuttle. Ik vind het echt prachtig dat hij zo geniet! We lopen nog behoorlijk lang rond te kijken. En we doen nog even een simulatie van een lancering wat erg leuk is en niet eng, haha. Na nog heel lang bij twee giftshops te zijn geweest en enkele artikelen rijker en dollars armer, gaan we nog 'even' langs de Walmart waar we ook weer lekker een tijd rond   sjouwen. Dan weer bepakt en bezakt naar het hotel met lekkere broodjes die we met een lekker bakkie koffie opeten. Dit was het verslag van gisteren en vandaag. Ondertussen wil ik de tablet wel haast het raam uitgooien! !! Wat een ontzettend buitengewoon vervelend rotding! En wat een kl*** internetverbinding!!!! Hopelijk gaat het morgen beter! !

Eerst maar even een nachtje slapen, hihi

1 opmerking:

Renate zei

Leuk om te lezen dat alles goed gaat en dat jullie genieten!!
Daar doe je het tenslotte voor.
Lenie, als de vakantie voorbij is en wij hebben kunnen meegenieten mag je hem wat mij betreft uit het raam gooien. De tablet dan, hè?
We wachten uiteraard nog op mooie beelden ;-)
Liefs uut Almeloooo X